حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
سرخط خبرها

بهره‌برداری از فاز یک خط۳ قطارشهری مشهد تا سال ۱۴۰۳ | انجام روزانه یک میلیون سفر با مترو پس از افتتاح خط ۴ + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۰۱۸۳
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
  • ۲
بهره‌برداری از فاز یک خط۳ قطارشهری مشهد تا سال ۱۴۰۳ | انجام روزانه یک میلیون سفر با مترو پس از افتتاح خط ۴ + فیلم
هم‌زمان با دهه مبارک فجر مراسم عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط۳ قطارشهری و پروژه احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده در مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پوریا محمدیان‌یزدی، معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در مراسم آغاز عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط٣ قطارشهری و عملیات اجرایی سطح سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهیدفهمیده، اظهار کرد: افتتاح سه پروژه در این ایام راهگشای موضوعات حمل‌ونقلی شهروندان در مشهد خواهد بود. با توجه به اینکه مشهد ٣.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و طبق مطالعات ضریب تعداد سفر برای هر نفر دو سفر در روز درنظر گرفته شده لذا روزانه‌ ٧ میلیون سفر در ایام عادی انجام می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که ما در مجموعه مدیریت شهری باید این سفر‌ها را مدیریت، ساماندهی و هدایت کنیم، افزود: در حال حاضر یک میلیون سفر با ناوگان اتوبوسرانی، حدود ٣٠٠ هزار سفر در روز توسط خطوط ۱ و ۲ قطارشهری و حدود ١.۵ میلیون سفر با تاکسی و امثال آن در حال انجام است. 

محمدیان ادامه داد: امروز با ادامه عملیات عمرانی خط٣ قطار شهری به دنبال این هستیم که سهم ٣٠٠هزار نفر را افزایش دهیم و با راه‌اندازی خطوط ٣ و۴ قطار شهری سهم سفر را افزایش دهیم. این گام بزرگی است که مدیریت شهری درحال فعالیت در این راستاست. 

معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه خط یک قطار شهری با ٢۴ کیلومتر، خط٢ با ١۴کیلومتر، خط ٣ با ٣٠کیلومتر و خط ۴ با ١٧.۵کیلومتر قرار است نزدیک به یک میلیون سفر را انجام دهد، گفت: ان‌شاءالله فاز یک خط٣ در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. حدود شش کیلومتر که متعهد شدیم از میدان شهدا تا پایانه مسافربری در نیمه اول سال ١۴٠٣ تحویل دهیم. این پروژه امروز، قسمت نهایی آن حرکت به سمت غرب و حدود ٨ تا ١٠ کیلومتر است.

وی ادامه داد: حفاری آن به طول می‌انجامد و در نهایت به یکی از پایانه‌های بزرگ کشور تبدیل می‌شود. پایانه غرب در آینده وضعیت خاصی را به تصویر خواهد کشید که با توجه به اینکه ایستگاه پایانی قطار ملی مشهد به گرگان، ایستگاه پایانی قطار گلبهار به مشهد، پایانه برون شهری و... در این پایانه هستند؛ این پایانه تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های حمل‌ونقلی می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در این دوره کاهش گره‌های ترافیکی در محور‌های مهم شهر است، ادامه داد: بر همین اساس پروژه احداث پل‌های سطح سوم میدان شهید فهمیده باهدف تسهیل تردد دراین میدان در دستورکار قرار گرفته است. این پروژه شامل طراحی و ساخت دو دستگاه پل به‌صورت چپ‌گرد خواهد بود که یک دستگاه آن از سمت جنوب به غرب از چهارراه ساجدی به سمت میدان قائم (عج) و یک پل دیگر نیز از سمت شمال به شرق از بلوار توس شمالی به سمت میدان خیام برای کاهش ترافیک میدان شهید فهمیده ساخته خواهد شد. 

معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهدمقدس گفت: یک پل دوربرگردان نیز در ضلع شرقی میدان به منظور تسهیل دسترسی به خیابان طرح‌چی و کاهش بار ترافیکی میدان شهید فهمیده پیش‌بینی‌شده است. طراحی و اجرای این پروژه مبتنی بر تکنولوژی‌های روز بوده و به روش سگمنتال (استفاده از قطعات پیش‌ساخته بتنی) توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) احداث می‌شود. 

محمدیان با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده تاکید کرد: این پروژه دارای سه مسیر تبادل دسترسی شمال به شرق به طول ۱۱۰۰ متر، مسیر تبادل دسترسی جنوب به غرب به طول ۷۸۰ متر و مسیر تبادل دسترسی شرق به شرق به طول ۱۶۰ متر خواهد بود. اکنون مقدمات موردنیاز کار آماده و عملیات اجرایی پروژه پل سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده با حضور مسئولان کشوری و استانی درایام مبارک دهه فجر آغاز خواهد شد.

بهره‌برداری از فاز یک خط۳ قطارشهری مشهد تا سال ۱۴۰۳

کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نیز در این مراسم گفت: کیلومتری ۵۰ میلیون دلار هزینه بسیار زیادی است. همکاران ما به صورت سه‌شیفت، با تمام توان و به‌صورت مجدانه در حال فعالیت هستند‌. امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ طبق قولی که داده‌ایم بتوانیم فاز یک خط۳ قطار شهری را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به جابه‌جایی دستگاه حفاری از انتهای شهرک ابوذر به میدان امام علی(ع) در چند ماه گذشته، عنوان کرد: یکی از رکوردهای ما جابه‌جایی این دستگاه بود. این جابه‌جایی اتفاق بسیار بزرگی بود که همکاران ما در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام دادند. 
وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که در سال‌های گذشته جابه‌جایی این دستگاه‌ با کمک‌ نیروهای خارج از کشور در برخی موارد، انجام می‌شد اما در چند سال گذشته به همت عزیزان در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا توانسته‌ایم دستگاه را کاملا به صورتی بومی مونتاژ کنیم و امروز آماده حرکت به سمت مسیر پیش‌بینی هستیم. 
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه شروع عملیات‌ حفاری سال‌های گذشته به دلیل نصب بسیاری از سگمنت‌های ناقص حدودا یک ماه پس از مراسم‌‌ مربوط به آن آغاز می‌شد، تصریح کرد: کار جدیدی که امسال آغاز کرده‌ایم این است که حرکت امروز دستگاه حرکت واقعی آن خواهد بود و ما حرکت دستگاه به سمت قاسم‌آباد را خواهیم داشت. یعنی سگمنت‌های ناقص گذاشته شده و خروج گِل از دستگاه مشاهده خواهد شد‌‌. 
کیامرز با بیان اینکه اتمام همه حفاری‌های شهر مشهد، اتفاق خوبی است که در این دوره شورای اسلامی و شهرداری مشهد افتاده و دورنمای آن تا سال ۱۴۰۴ بسته‌ شده است، افزود: این اتفاق یک دستاورد بزرگ برای ما ایجاد می‌کند و در دوره‌های آینده دوستان با حداقل هزینه می‌توانند به صورت ایستگاه به ایستگاه راه‌اندازی کنند. برنامه‌ریزی کردیم که مشهد ۸۴ کیلومتر تونلی که لازم دارد را تا پایان سال ۱۴۰۴ حتما به اتمام برسانیم. 
وی خاطرنشان کرد: یکی از دستورات مهمی که شورای اسلامی شهر مشهد و شهردار مشهد هماهنگ کردند یهره‌برداری از فاز یک خط ۳ بوده است، شرایط اقتصادی شرایط سختی بوده و هزینه مترو بسیار زیاد است‌‌. امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ طبق قولی که داده‌ایم بتوانیم فاز یک خط۳ قطار شهری را به بهره‌برداری برسانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
0
قطار شهری مشهد گلبهار فکر کنم تا ظهور امام زمان به طول خواهد کشید .هی زیر سا زی می کنند ویل می کنند دوباره زیر سازی خراب می شود نزدیک بیست چند سال است همین جور مانده وبه پایان نرسیده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
0
قطار شهری مشهد گلبهار فکر کنم تا ظهور امام زمان به طول خواهد کشید .هی زیر سا زی می کنند ویل می کنند دوباره زیر سازی خراب می شود نزدیک بیست چند سال است همین جور مانده وبه پایان نرسیده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->