ویدئو | بابک شهبازی چه اطلاعاتی را به موساد فروخته بود؟ + تصاویری از اعترافات و لحظه دستگیری مصلی و المان شهدای مدافع حرم بوستان خورشید و ۱۵ پروژه عمرانی در منطقه ۹ مشهد فردا (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) افتتاح می‌شود شهردار مشهد مقدس: جهاد تبیین و امیدآفرینی یکی از وظایف اصلی خبرنگاران است سکونت ۲۰ میلیون نفر در بافت‌های ناکارآمد | تعریف ۱۸‌ همت پروژه توسط دفاتر تسهیلگری سخنگوی وزارت خارجه: ایران و اروپا امروز به صورت تلفنی رایزنی می‌کنند استاندار خراسان رضوی: کنگره بزرگداشت ۱۸ هزار شهید استان فرصتی مهم برای همگرایی است بوستان جدید در مشهد با امکانات ویژه | پارک بانوان بوستان کرامت در دست احداث کریمدادی: پروژه بوستان کرامت با مشکل تأمین منابع مالی مواجه است وضعیت ناسالم هوای مشهد تا عصر امروز (چهارشنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۴) برای گروه‌های حساس شهردار مشهدمقدس از تلاش برای تکمیل بوستان کرامت تا پایان سال جاری خبرداد (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) آغاز فعالیت دبیرخانه نشان مشهدالرضا (ع) قالیباف: پیشرفت کشور در گرو فرصت دادن به نخبگان است + فیلم گروسی با یک مقام آلمانی درباره ایران گفت‌وگو کرد تسریع در ابلاغ آرای ماده ۱۰۰ در مشهد؛ تضمینی برای حقوق مالکین خودکفایی در ساخت تجهیزات مکانیکی پالایشگاه گاز در مشهد «مشهد مهربان»؛ هم‌افزایی شهروندان و نهاد‌ها برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل اجاره ملک در مشهد ثابت ماند | مبلغ اجاره‌ها مشابه با سال قبل پویش «مشهد مهربان»، گامی مهم برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل مشهدی به چرخه آموزش جزئیات برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش پاییزه) مشهد کیفیت هوای شهر مشهد در وضعیت «قابل‌قبول» است (۲۵ شهریور ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

بهره‌برداری از فاز یک خط۳ قطارشهری مشهد تا سال ۱۴۰۳ | انجام روزانه یک میلیون سفر با مترو پس از افتتاح خط ۴ + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۰۱۸۳
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
  • ۲
بهره‌برداری از فاز یک خط۳ قطارشهری مشهد تا سال ۱۴۰۳ | انجام روزانه یک میلیون سفر با مترو پس از افتتاح خط ۴ + فیلم
هم‌زمان با دهه مبارک فجر مراسم عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط۳ قطارشهری و پروژه احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده در مشهد آغاز شد.
بیتا سخایی
خبرنگار بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز، پوریا محمدیان‌یزدی، معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در مراسم آغاز عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط٣ قطارشهری و عملیات اجرایی سطح سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهیدفهمیده، اظهار کرد: افتتاح سه پروژه در این ایام راهگشای موضوعات حمل‌ونقلی شهروندان در مشهد خواهد بود. با توجه به اینکه مشهد ٣.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و طبق مطالعات ضریب تعداد سفر برای هر نفر دو سفر در روز درنظر گرفته شده لذا روزانه‌ ٧ میلیون سفر در ایام عادی انجام می‌شود.

تعداد بازدید : 464

وی با اشاره به این موضوع که ما در مجموعه مدیریت شهری باید این سفر‌ها را مدیریت، ساماندهی و هدایت کنیم، افزود: در حال حاضر یک میلیون سفر با ناوگان اتوبوسرانی، حدود ٣٠٠ هزار سفر در روز توسط خطوط ۱ و ۲ قطارشهری و حدود ١.۵ میلیون سفر با تاکسی و امثال آن در حال انجام است. 

محمدیان ادامه داد: امروز با ادامه عملیات عمرانی خط٣ قطار شهری به دنبال این هستیم که سهم ٣٠٠هزار نفر را افزایش دهیم و با راه‌اندازی خطوط ٣ و۴ قطار شهری سهم سفر را افزایش دهیم. این گام بزرگی است که مدیریت شهری درحال فعالیت در این راستاست. 

معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه خط یک قطار شهری با ٢۴ کیلومتر، خط٢ با ١۴کیلومتر، خط ٣ با ٣٠کیلومتر و خط ۴ با ١٧.۵کیلومتر قرار است نزدیک به یک میلیون سفر را انجام دهد، گفت: ان‌شاءالله فاز یک خط٣ در ابتدای سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. حدود شش کیلومتر که متعهد شدیم از میدان شهدا تا پایانه مسافربری در نیمه اول سال ١۴٠٣ تحویل دهیم. این پروژه امروز، قسمت نهایی آن حرکت به سمت غرب و حدود ٨ تا ١٠ کیلومتر است.

وی ادامه داد: حفاری آن به طول می‌انجامد و در نهایت به یکی از پایانه‌های بزرگ کشور تبدیل می‌شود. پایانه غرب در آینده وضعیت خاصی را به تصویر خواهد کشید که با توجه به اینکه ایستگاه پایانی قطار ملی مشهد به گرگان، ایستگاه پایانی قطار گلبهار به مشهد، پایانه برون شهری و... در این پایانه هستند؛ این پایانه تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های حمل‌ونقلی می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در این دوره کاهش گره‌های ترافیکی در محور‌های مهم شهر است، ادامه داد: بر همین اساس پروژه احداث پل‌های سطح سوم میدان شهید فهمیده باهدف تسهیل تردد دراین میدان در دستورکار قرار گرفته است. این پروژه شامل طراحی و ساخت دو دستگاه پل به‌صورت چپ‌گرد خواهد بود که یک دستگاه آن از سمت جنوب به غرب از چهارراه ساجدی به سمت میدان قائم (عج) و یک پل دیگر نیز از سمت شمال به شرق از بلوار توس شمالی به سمت میدان خیام برای کاهش ترافیک میدان شهید فهمیده ساخته خواهد شد. 

معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهدمقدس گفت: یک پل دوربرگردان نیز در ضلع شرقی میدان به منظور تسهیل دسترسی به خیابان طرح‌چی و کاهش بار ترافیکی میدان شهید فهمیده پیش‌بینی‌شده است. طراحی و اجرای این پروژه مبتنی بر تکنولوژی‌های روز بوده و به روش سگمنتال (استفاده از قطعات پیش‌ساخته بتنی) توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) احداث می‌شود. 

محمدیان با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده تاکید کرد: این پروژه دارای سه مسیر تبادل دسترسی شمال به شرق به طول ۱۱۰۰ متر، مسیر تبادل دسترسی جنوب به غرب به طول ۷۸۰ متر و مسیر تبادل دسترسی شرق به شرق به طول ۱۶۰ متر خواهد بود. اکنون مقدمات موردنیاز کار آماده و عملیات اجرایی پروژه پل سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده با حضور مسئولان کشوری و استانی درایام مبارک دهه فجر آغاز خواهد شد.

بهره‌برداری از فاز یک خط۳ قطارشهری مشهد تا سال ۱۴۰۳

کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نیز در این مراسم گفت: کیلومتری ۵۰ میلیون دلار هزینه بسیار زیادی است. همکاران ما به صورت سه‌شیفت، با تمام توان و به‌صورت مجدانه در حال فعالیت هستند‌. امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ طبق قولی که داده‌ایم بتوانیم فاز یک خط۳ قطار شهری را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به جابه‌جایی دستگاه حفاری از انتهای شهرک ابوذر به میدان امام علی(ع) در چند ماه گذشته، عنوان کرد: یکی از رکوردهای ما جابه‌جایی این دستگاه بود. این جابه‌جایی اتفاق بسیار بزرگی بود که همکاران ما در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام دادند. 
وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که در سال‌های گذشته جابه‌جایی این دستگاه‌ با کمک‌ نیروهای خارج از کشور در برخی موارد، انجام می‌شد اما در چند سال گذشته به همت عزیزان در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا توانسته‌ایم دستگاه را کاملا به صورتی بومی مونتاژ کنیم و امروز آماده حرکت به سمت مسیر پیش‌بینی هستیم. 
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه شروع عملیات‌ حفاری سال‌های گذشته به دلیل نصب بسیاری از سگمنت‌های ناقص حدودا یک ماه پس از مراسم‌‌ مربوط به آن آغاز می‌شد، تصریح کرد: کار جدیدی که امسال آغاز کرده‌ایم این است که حرکت امروز دستگاه حرکت واقعی آن خواهد بود و ما حرکت دستگاه به سمت قاسم‌آباد را خواهیم داشت. یعنی سگمنت‌های ناقص گذاشته شده و خروج گِل از دستگاه مشاهده خواهد شد‌‌. 
کیامرز با بیان اینکه اتمام همه حفاری‌های شهر مشهد، اتفاق خوبی است که در این دوره شورای اسلامی و شهرداری مشهد افتاده و دورنمای آن تا سال ۱۴۰۴ بسته‌ شده است، افزود: این اتفاق یک دستاورد بزرگ برای ما ایجاد می‌کند و در دوره‌های آینده دوستان با حداقل هزینه می‌توانند به صورت ایستگاه به ایستگاه راه‌اندازی کنند. برنامه‌ریزی کردیم که مشهد ۸۴ کیلومتر تونلی که لازم دارد را تا پایان سال ۱۴۰۴ حتما به اتمام برسانیم. 
وی خاطرنشان کرد: یکی از دستورات مهمی که شورای اسلامی شهر مشهد و شهردار مشهد هماهنگ کردند یهره‌برداری از فاز یک خط ۳ بوده است، شرایط اقتصادی شرایط سختی بوده و هزینه مترو بسیار زیاد است‌‌. امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ طبق قولی که داده‌ایم بتوانیم فاز یک خط۳ قطار شهری را به بهره‌برداری برسانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
0
قطار شهری مشهد گلبهار فکر کنم تا ظهور امام زمان به طول خواهد کشید .هی زیر سا زی می کنند ویل می کنند دوباره زیر سازی خراب می شود نزدیک بیست چند سال است همین جور مانده وبه پایان نرسیده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
0
قطار شهری مشهد گلبهار فکر کنم تا ظهور امام زمان به طول خواهد کشید .هی زیر سا زی می کنند ویل می کنند دوباره زیر سازی خراب می شود نزدیک بیست چند سال است همین جور مانده وبه پایان نرسیده
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->